In een poging om de afnemende prestaties op het gebied van influencer-marketing te compenseren, heeft DR SMILE geweldige resultaten behaald met UGC-advertenties. Vergeleken met eerdere influencer-activaties genereerden de UGC-advertenties twee keer zoveel sessies voor DR SMILE en verlaagden ze de kosten per boeking met 20%.

Moeilijkheden van influencer marketing

Verzadiging van de markt

DR SMILE is opgericht in 2017 en groeide de eerste jaren vooral sterk door influencer marketing. Maar de markt voor influencers is de afgelopen jaren steeds verder verzadigd geraakt. DR SMILE kreeg steeds meer te maken met inconsistente influencers die vaak de tandheelkundige behandeling, die meerdere maanden duurt, en de aan te leveren content niet opleverde.

Verhoging van de prijzen van influencers

Daarnaast zijn de prijzen van influencers flink gestegen, ondanks vaak maandenlange onderhandelingen. In combinatie met de daaruit voortvloeiende content en opvattingen waren de kosten niet langer betaalbaar of winstgevend. Als gevolg stonden de boekingen (registraties) en book-to-shows (conversies) van het merk niet langer in verhouding tot wat er aan de influencers werd uitgegeven. DR SMILE stond daarom voor de uitdaging: “Hoe bereiken we onze doelen zonder influencer marketing?”

Strategie

Vanwege de nieuwe uitdagingen wil DR SMILE zijn laatste samenwerkingen met influencers geleidelijk beëindigen en zich concentreren op door gebruikers gegenereerde content als methode om boekingen te genereren. Sinds begin maart heeft het merk 79 video's van 37 creators gebruikt om video’s te maken voor Meta en TikTok advertenties.

Maanden
4
Creators
37
Videos
79

Briefing voor creatives

Uitleg van de voorbeeld box

Voor de eerste invalshoek ontvingen de creators de voorbeeld box om precies te demonstreren hoe de inhoud, zoals aligners, Chewies en verzachters er precies uitzien en worden gebruikt. Dit is de box die de klant ook ontvangt als hij start met een DR SMILE behandeling.

Integratie in het dagelijks leven

Voor de volgende productie kregen de creators de opdracht om te laten zien hoe gemakkelijk het is om het dragen van de aligners in het dagelijks leven te integreren, om mogelijke bezwaren van potentiële klanten dat het product hen in hun dagelijks leven hindert, aan te pakken en te weerleggen.

Uitgebreide behandeling

Sommige geselecteerde creators doorlopen momenteel het volledige behandelproces van 4-9 maanden (gemiddelde behandelduur) en documenteren elke stap in bijbehorende videoadvertenties. Op deze manier kan DR SMILE niet alleen hun fysieke product illustreren, maar ook de gehele service-ervaring, inclusief een bezoek aan een van de vele DR SMILE-partnerklinieken.

Vergelijking met UGC

Lagere CPR
20 %
Nieuwe Sessies
200 %
van Aanvraag tot Ad
6.5 Dagen

Dankzij de verschillende soorten creatieve instructies en het grote aantal creators die deze hebben geïmplementeerd, heeft DR SMILE snel een grote bibliotheek met UGC-advertenties met verschillende invalshoeken opgebouwd die flexibel te gebruiken en testen zijn in de verschillende fases van de funnel. Met deze aanpak slaagde DR SMILE erin de kosten per resultaat met 20% te verminderen en het aantal clicks met 200% te verhogen. Het wachten voor onze creators is geoptimaliseerd, omdat DR SMILE de eerste creator via Speekly gemiddeld 40 uur na het plaatsen van de bestelling opdracht gaf en de voltooide video van de creator gemiddeld 6,5 dagen na het plaatsen van de bestelling kon accepteren.

Leah Bell
Team Lead Marketing Strategy bij DR SMILE

Via Speekly konden we onze contentstrategie met succes in een nieuwe richting sturen, deze naar nieuwe proporties opschalen en nog betere prestaties bereiken dan voorheen.

Jouw merk x Speekly

Registreer nu, ontvang aanmeldingen van geschikte creators en laat je UGC-video's produceren

Vanaf €79 per UGC video